شمس گلبن سارینا

تاریخچه مختصری از کیسه های پلاستیکی

چیزهای کمی هستند که به اندازه کیسه پلاستیکی در همه جا وجود داشته باشند. کیسه پلاستیکی محصولی پرکاربرد که نه تنها یک روش کارآمد برای حمل اشیاء است؛ بلکه به عنوان یک وسیله ذخیره سازی کارآمد و قابل استفاده مجدد نیز عمل می‌کند. با این حال، تعداد کمی از مردم واقعاً تاریخچه کیسه پلاستیکی را می‌دانند با اینکه در زندگی روزمره ما بسیار رایج است و از نظر اهمیت بعد از قالب‌گیری تزریق پلاستیک در رتبه دوم قرار دارد.

مردم معمولاً اینطوری فکر می‌کنند که کیسه پلاستیکی همیشه وجود داشته است. درک اینکه محصول از کجا می‌آید، می‌تواند به روشن شدن آینده آن کمک کند. بنابراین در اینجا به تاریخچه کیسه‌ پلاستیکی که در چند تاریخ مهم خلاصه شده است می‌پردازیم.

سال ۱۹۵۷:

کیسه پلاستیکی اولین بار به عنوان یک کیسه ساندویچ ظاهر شد. این کیسه‌‌ها که در ابتدا به صورت رول بسته بندی می‌شدند، بسیار با بسته بندی‌های درب داری که امروزه اغلب مردم استفاده می‌کنند تفاوت داشتند و شبیه کیسه‌های تولیدی بودند. این محصول ثابت کرده است که همچنان وسیله‌ای کاربردی برای محافظت و حمل و نقل غذا است.

سال ۱۹۶۶:

زمانی که کیسه پلاستیکی در فروشگاه مواد غذایی به عنوان یک کیسه محصولات معرفی شد، به طور گسترده‌ای عمومی شد. افراد بسیاری در این زمینه تلاش کردند تا آگاهی عمومی را به این محصول جلب کنند.

سال ۱۹۶۹:

شهر نیویورک و سایر شهرهایی که از آن پیروی می‌کنند، به سمت سطل های زباله با کیسه های پلاستیکی روی آورد تا نه تنها در مقایسه با سطل‌های‌های فلزی سازگارتر با محیط زیست باشد، بلکه باعث بهبود پاکیزگی در پیاده‌روها و کوچه پس کوچه های شهر شود.

سال ۱۹۷۳ :

در این سال کیسه‌های پلاستیکی در هر شکل و اندازه صنعتی شد و تولید انبوه آن‌ها با قیمتی بسیار کمتر از مواد رقیب به آنها اجازه می‌دهد تا تقریباً در تمام زنجیره‌های خرده‌فروشی روی کره زمین نفوذ کنند.

سال ۱۹۷۴:

زنجیره‌های خرده فروشی بزرگ، مانند سیرز، جی سی پنی و مونتگومری وارد، تصمیم گرفتند به جای کیسه های کاغذی قهوه‌ای استاندارد قبلی، به کیسه های خرید پلاستیکی روی بیاورند. این روند اثر گلوله برفی را به سمت استفاده گسترده فعلی از کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ آغاز کرد.

سال ۱۹۷۷:

اگرچه کیسه کاغذی قهوه‌ای سنتی هنوز به عنوان یک انتخاب در این سال ارائه می‌شود اما در کنار آن خطوط “کاغذ یا پلاستیک” در فروشگاه‌های مواد غذایی راه می‌افتد. کیسه پلاستیکی مواد غذایی از راه رسیده است و مردم به زودی با این محصول پلاستیکی کار راه انداز غرق خواهند شد.

سال ۱۹۹۰:

در حالی که ظهور کیسه‌های خرید پلاستیکی یک پیروزی برای ابزار طراحی محصول است، حجم عظیم کیسه‌ها منجر به افزایش نگرانی‌های زیست محیطی می‌شود. بنابراین، فروشگاه‌های مواد غذایی خدمات جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی را برای بازیافت آغاز می‌کنند. این امر امکان استفاده مجدد مداوم از منابع پلاستیکی را فراهم می‌کند که با جنبش بازیافت رو به رشدی که در نیمه دوم قرن بیستم جمع‌آوری شد، مرتبط است.

سال ۱۹۹۲:

برنامه بازیافت کیسه های پلاستیکی آنقدر موفقیت آمیز بود که بیش از نیمی از فروشگاه های مواد غذایی ایالات متحده از این برنامه حمایت کردند. این امر در نهایت به حدی خواهد رسید که همه فروشگاه‌های مواد غذایی از خدمات بازیافت داخلی کیسه‌های پلاستیکی حمایت می‌کنند تا اثرات زیست‌محیطی آن‌ها را به حداقل برسانند.

سال ۱۹۹۶ :

شاید بزرگترین نقطه عطف برای کیسه های پلاستیکی این است که بیش از هشتاد درصد از همه کیسه‌های مواد غذایی مورد استفاده در ایالات متحده پلاستیکی را شامل می‌شوند. این به وضوح نشان دهنده برتری پلاستیک بر کیسههای کاغذی در فروشگاه های مواد غذایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *